Kaisa_2012_3_photo by Veikko Somerpuro

Enrol
7.8.2019 at 10:00 - 1.10.2019 at 23:59

Timetable

Here is the course’s teaching schedule. Check the description for possible other schedules.

DateTimeLocation
Wed 9.10.2019
10:15 - 11:45
Thu 31.10.2019
10:15 - 11:45
Thu 7.11.2019
10:15 - 11:45
Thu 14.11.2019
10:15 - 11:45
Thu 21.11.2019
10:15 - 11:45
Thu 12.12.2019
10:15 - 11:45
Thu 16.1.2020
10:15 - 11:45
Thu 12.3.2020
10:15 - 11:45
Thu 16.4.2020
09:15 - 15:45
Thu 7.5.2020
09:15 - 15:45

Other teaching

23.01.2020 Thu 10.15-11.45
06.02.2020 Thu 10.15-11.45
13.02.2020 Thu 10.15-11.45
27.02.2020 Thu 10.15-11.45
26.03.2020 Thu 12.15-13.45
Ritva Torppa
Teaching language: Finnish
23.01.2020 Thu 10.15-11.45
06.02.2020 Thu 10.15-11.45
13.02.2020 Thu 10.15-11.45
27.02.2020 Thu 10.15-11.45
19.03.2020 Thu 13.15-14.45
Kati Pajo
Teaching language: Finnish
23.01.2020 Thu 10.15-11.45
06.02.2020 Thu 10.15-11.45
13.02.2020 Thu 10.15-11.45
27.02.2020 Thu 10.15-11.45
19.03.2020 Thu 13.15-14.45
Kaisa Launonen
Teaching language: Finnish

Description

Opintojaksosta vastaa logopedian koulutusohjelma. Opintojakso kuuluu logopedian aineopintojen opintokokonaisuuteen. Kandidaatintutkielma ja sitä tukeva seminaari ovat pakollisia kaikille logopedian pääaineopiskelijoille. Opintojaksoa ei tarjota muille kuin logopedian pääaineopiskelijoille.

Logopedian perusopinnot, TVT-opinnot, tieteellinen kirjoittaminen ja kirjaston tarjoama tiedonhankintakoulutus.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • hallitsee perustiedot tieteellisestä ajattelusta, kirjoittamisesta ja esiintymisestä
  • osaa argumentoida oman tieteellisen työn valintojaan sekä käydä kriittistä ja rakentavaa tieteellistä keskustelua
  • osaa antaa ja vastaanottaa palautetta kandidaatintutkielmastaan

Logopedian kandiopintojen 3. vuosi, opintojakso on suoritettava kolmantena lukuvuonna. Opintojaksosta tarjotaan vuosittain johdanto-osa syyslukukaudella 2. periodilla. Pienryhmätyöskentely ajoittuu kevätlukukaudelle 3. ja 4 periodille.

Opetusjakso toteutetaan logopedian (LKAN 8, op) ja puheviestinnän (PY, 2 op) integroituna opetuksena. Opiskelija laatii johdantokurssin aikana aiheestaan tutkimussuunnitelman, tekee tiedonhaun kirjallisuuskatsausta varten ja työstää kirjallisuuskatsauksen johdanto-osiota (teoriaosiota). Varsinainen kandidaatintutkielma työstetään kevätlukukaudella pienryhmissä. Opintojaksossa harjoitellaan erilaisin harjoituksin ja ryhmätyötehtävin tieteellistä puheviestintää: seminaarikeskustelussa ja -ryhmissä toimimista, palautteen antamista ja vastaanottamista sekä tieteellistä esiintymistä.

  • Gerlander, M., Levander, L. M., & Repo-Kaarento, S. (2006). Säpinää seminaareihin. Opas seminaarityöskentelyn kehittämiseen. Helsingin yliopisto: Viikin opetuksen kehittämispalvelut julkaisuja 4/2006.
  • Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. (uusin painos). Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi. soveltuvin osin.
  • Kielijelppi. http://www.kielijelppi.fi/
  • Lonka, I., Lonka, K., & Karvonen, P. (2006). Taitava kirjoittaja. Opiskelijan opas. Helsinki: Palmenia.

Aktiivinen läsnäolo luennoilla ja pienryhmissä.

LKAN: Arvosteluasteikko 0–5, PY1: hyväksytty/hylätty. Ennen lopullista arviointia kandidaatintutkielma toimitetaan äidinkielen tarkastajalle kandidaatintutkinnon kypsyysnäytteeksi tiedekunnan vahvistamien periaatteiden mukaisesti.

Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena (seminaari) ja pienryhmätyöskentelynä.