Kaisa_2012_3_photo by Veikko Somerpuro

Enrol

Timetable

Here is the course’s teaching schedule. Check the description for possible other schedules.

DateTimeLocation
Mon 11.9.2017
16:00 - 20:00
Mon 18.9.2017
16:00 - 18:00

Registration and fee

60 euroa. Lisätietoja.

lmoittautuminen alkaa 45 vuorokautta ennen opintojakson alkua. Tarkka ilmoittautumisaika näkyy Ilmoittaudu-painikkeesta.
Miten opiskelemaan?

Käytännön ohjeita opiskeluun

Varaamme oikeuden muutoksiin opinto-ohjelmassa.

Description

All faculties

This course partially/completely fulfils the foreign language requirement in the degree.

Starting level CEFR B2

If you are uncertain about your CEFR level (https://flamma.helsinki.fi/en/HY289960), contact the teacher or the tutor before signing up (https://flamma.helsinki.fi/fi/HY274841).

See Flamma for other courses supporting the further development of the competence provided by this course: https://flamma.helsinki.fi/fi/HY275145.

The aim of the course is for students to activate and develop skills in the academic and professional English of their field and to gain confidence in communicating in situations relevant to their studies and professional life. The intention is that students improve their ability to

  • understand general and academic/professional spoken English
  • discuss/present in academic/professional English fluently and spontaneously
  • read and understand academic/professional English texts
  • write academic/professional English texts clearly and accurately
  • take responsibility for their own learning and become more autonomous language learners, in order to promote life-long learning.

The recommendation for the timing of this course varies according to the degree programme.

Depending on the particular needs of the group, the course will include

  • field-specific materials from a range of sources such as journals, (text) books, and the Internet, provided by students and the teacher
  • reading the material, applying appropriate strategies
  • writing texts relevant to the students' academic and professional needs
  • presenting and discussing topics related to the fields of study
  • becoming familiar with strategies and tools for future language development.

Ryhmätapaamiset ja yksilölliset keskustelut (sovitaan ensimmäisessä tapaamisessa) sekä kielityötä oman suunnitelman mukaan itsenäisesti ja/tai Skills Support Group-pienryhmissä.

Pakolliset ryhmätapaamiset ma 11.9.17 klo 16.00-20.00 ja ma 18.9.17 klo 16.00-18.00

Paikka:

Ma 11.9.17: Kielikeskus, Fabianinkatu 26, ALMS-huone (sh 318)

Ma 18.9.17: Kielikeskus, Fabianinkatu 26, ALMS-huone (sh 318)


Moodle / other media

Students choose texts from their field to be used as materials.

Pass/fail

The course uses peer evaluation, self-evaluation and evaluation by the teacher.

Kurssi toteutetaan ALMS-oppimisympäristössä:

ALMS (Autonomous Learning Modules)

Autonomisen oppimisen perustana on oppijan oma pohdinta ja oppimisen arviointi. Siihen liittyy suunnittelua, tavoitteiden miettimistä ja asettamista, päätösten tekoa lähestymistavoista, työskentelyä autenttisissa tilanteissa ja oppimisprosessin ja tulosten jatkuvaa arviointia. Oppimisen kriittinen pohdinta ja itsearviointi auttaa sitoutumaan ja motivoitumaan, jolloin oppiminen tehostuu. Autonomiseen oppimiseen liittyy myös sosiaalinen aspekti eli oppija käyttää kieltä ja kehittää oppimis- ja opiskelutaitojaan yhdessä muiden kanssa. ALMS-ympäristö antaa vapauden kehittyä ja kehittää itseään englannin taidoissa kohti itsenäistä ja spontaania kielenkäyttötaitoa. Opiskelija voi opiskella yksin, parin kanssa tai ryhmissä sekä opettajan johdolla että itsenäisesti oman oppimissuunnitelmansa mukaan. ALMS-ryhmissä voit suorittaa tutkintoosi vaadittavat englannin opintojaksot. Kontaktiopetuksen ja itsenäisen työskentelyn määrä vaihtelee riippuen opiskelijan omasta opintosuunnitelmasta ja valinnoista. Ensimmäiset kaksi ryhmätapaamista (5 t ja 2 t) ja kolme yksilöllistä tapaamista (15 min) ovat kaikille pakollisia. Lisätietoa kurssin kotisivuilla www.helsinki.fi/kksc/alms

Learner Duties in ALMS

• First group session (5 hrs) - consisting of reflecting about language learning, discussing personal learning styles and recalling histories, analyzing strategies, needs and objectives, and making preliminary plans.

• Second group session (2 hrs) - plans are finalised and learning contracts discussed. Group and individual projects are also agreed upon.

• Individual counselling meetings with the ALMS counsellor in the beginning, middle and end of the programme. These are fifteen-minute face-to-face meetings which provide students with support and opportunities to discuss and reflect on their choices, plans, self-evaluation and progress with their counsellors.

• Planning, monitoring progress and evaluating learning and learning outcomes. A personal study plan, a learning contract and a diary/LOG are used as tools in the reflection process.

• Participation in the relevant group project sessions

Depending on the particular needs of the group, the course will include

  1. field-specific materials from a range of sources such as journals, (text) books, and the Internet, provided by students and the teacher
  2. reading the material, applying appropriate strategies
  3. writing texts relevant to the students’ academic and professional needs
  4. presenting and discussing topics related to the fields of study
  5. becoming familiar with strategies and tools for future language development