Enrol
12.12.2019 at 09:00 - 14.1.2020 at 23:59
Moodle
Log in to view the registration key for Moodle.

Interaction

Tervetuloa SOSM-324-kurssille pohtimaan tulevaisuuden yhteiskuntaa sen osa-alueiden murrosten kautta!
Kuluttajat ja toimialarajojen disruptio -opintojakso SOSM-324 (5 op) pidetään Tiedekulmassa maanantaisin 13.01.2020 - 17.02.2020 klo 13.15-15.45. Kurssi-ilmoittautuminen päättyy 14.1.2020. Kurssia vetävät professorit Mika Pantzar ja Pekka Sauri.

Opintojaksolla kuuden viikoittaisen teeman parista kutsutut ajankohtaiset alustajat keskustelevat ensin oman alansa murrostendensseistä. Tämän jälkeen opiskelijat vielä pohtivat aihetta keskenään.

Timetable

13.1.2020: Digitalisaatio ja työ
Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka, tekoäly-yrittäjä, Avoimen puolueen puheenjohtaja Petrus Pennanen

20.1.2020: Huippu-urheilu ja talous
Suomen Urheiluliiton hallituksen puheenjohtaja Sami Itani, urheiluvaikuttaja Risto Nieminen (Veikkaus, Suomen Olympiakomitea)

27.1.2020: Turvallisuus ja riskinottokyky
Professori, everstiluutnantti Aki-Mauri Huhtinen, Maanpuolustuskorkeakoulu, professori Minna Martikainen, Hanken

3.2.2020: Media
Kulttuurityöläinen Kaarina Hazard, työelämäprofessori Olli Seuri, Tampereen yliopisto

10.2.2020: Kaupungit ja katve
Aluetutkija Timo Aro, kaupunginjohtaja, hallituksen selvitysnainen Tytti Määttä

17.2.2020: Ruokakulttuuri
Toimittaja Suvi Auvinen, ruokakulttuurin professori Johanna Mäkelä

DateTimeLocation
Mon 13.1.2020
13:15 - 15:45
Mon 20.1.2020
13:15 - 15:45
Mon 27.1.2020
13:15 - 15:45
Mon 3.2.2020
13:15 - 15:45
Mon 10.2.2020
13:15 - 15:45
Mon 17.2.2020
13:15 - 15:45

Description

The course is available to students of all Master’s programmes at the Faculty of Social Sciences, as well as those of the Master’s Programme in Food Economy and Consumption. Priority is given to Master’s level students, but, depending on the available student places, students pursuing a Bachelor's degree are also welcome.

No more than 40 students will be admitted.

The course is intended to be completed at the beginning of the Master’s level studies.

Perspectives to Consumer Studies (5 cr), Service Consumption and Retailing (5 cr), Boundaries of Data Society (5 cr), The Politics of Consumption (5 cr)

After completing the course, students will be able to critically interpret phenomena related to the modern economy. The course provides students with the ability to put new phenomena into a wider context and anticipate their development and significance, particularly from the viewpoint of consumers.

Second period of every other academic year, next in 2018

The objective of the course is to describe and interpret the role of consumers in a changing economy, to familiarise students with the dynamics of modern economy and to offer alternative theoretical frameworks that, instead of focusing on technological determinism, put an emphasis on the active role of citizens/consumers. The course consists of interactive lectures, groupwork and its presentation, as well as a written text reflecting on the entire course to be completed individually by each student.

The literature will be announced during the course.

The grade (on a scale of 0 to 5) is based on an assessment of the written work and the rate of active participation.

The assessment matrix and criteria are available on the Moodle site for the course. Graded on a scale of 0 to 5 (0 = Fail, 1 = Passable, 2 = Satisfactory, 3 = Good, 4 = Very Good, 5 = Excellent)

Opintojakso on tarkoitettu maisteriopintojen alkuvaiheeseen. Myös viestinnän opiskelijat ovat tervetulleita opintojaksolle.

Kurssi pidetään Tiedekulman Think Loungessa.

Toteutus keväällä 2020:

Lähiopetus 24 h (luennot, tuntiharjoitukset, ryhmätöiden ohjaus)

Reflektion kirjoittaminen 69 h

Valikoituun oheiskirjallisuuteen tutustuminen 40 h

Itsearviointi ja kurssipalaute 2 h