Kaisa_2012_3_photo by Veikko Somerpuro

Enrol
2.12.2019 at 12:00 - 13.1.2020 at 23:59

Timetable

Here is the course’s teaching schedule. Check the description for possible other schedules.

DateTimeLocation
Mon 13.1.2020
14:15 - 15:45
Mon 20.1.2020
14:15 - 15:45
Mon 27.1.2020
14:15 - 15:45
Mon 3.2.2020
14:15 - 15:45
Mon 10.2.2020
14:15 - 15:45
Mon 17.2.2020
14:15 - 15:45
Mon 24.2.2020
14:15 - 15:45

Description

  • Development of presentation, writing, assessment and debating skills within social psychology
  • Knowledge of current state of the art literature, debates and topics in the field of social psychology
  • Ability to revise work in response to constructive criticism received.

Opiskelija osallistuu seminaariin neljän vuoden ajan. Kaksi ensimmäistä vuotta muodostavat seminaarin I ja kaksi viimeistä vuotta seminaarin II. Ensimmäisenä vuotena opiskelija esittää tarkennetun tutkimussuunnitelman väitöskirjastaan, toisena ja kolmantena vuotena kumpanakin artikkelin tai monografiaväitöskirjan osan käsikirjoituksen ja neljäntenä vuotena osan artikkeliväitöskirjan yhteenvedosta tai monografiaväitöskirjan diskussiosta.

Seminaari järjestetään vuosittain 2. ja 3. periodissa., 2. periodin seminaarin on järjestäytyminen 1. periodin alkupuolella. Seminaarit ovat itsenäisiä kokonaisuuksia siten, että opiskelija voi kunakin vuonna valita osallistuuko hän 2. tai 3. periodin seminaariin.

The key activity in this course is intellectual debate between the teachers and peers concerning specific written and orally presented texts that relate to the discipline of social psychology. That is also the core teaching method: providing participants regular and sustained practice in the most important intellectual skills of an academic, while at the same time regularly exposing the participants to state of the art debates in their own discipline. The techniques used will include: guidance on the writing and presentation of texts; oral presentations made using visual and multimedia aids; practice in constructive criticism, defence of an argument, and development of questioning and answering skills.

The seminar is a space in which participants develop their own research, learn to present it and gain knowledge of their own discipline. As such, it is not a graded course. Most important for this course is regular attendance and active participation in the seminar.

Language of instruction: English, Finnish and Swedish

  • Each participant presents one written paper per period; the paper may involve research proposal, preliminary data-analysis, or manuscript of a monograph chapter or a journal article.
  • Attendance is compulsory

Responsible teacher: Anna-Maija Pirttilä-Backman

Seminar run by: Anna-Maija Pirttilä-Backman ja Inga Jasinskaja-Lahti