Kaisa_2012_3_photo by Veikko Somerpuro

Enrol
13.8.2019 at 09:00 - 11.9.2019 at 23:59

Timetable

Here is the course’s teaching schedule. Check the description for possible other schedules.

DateTimeLocation
Wed 4.9.2019
10:15 - 11:45
Wed 11.9.2019
10:15 - 11:45
Wed 18.9.2019
10:15 - 11:45
Wed 25.9.2019
10:15 - 11:45
Wed 2.10.2019
10:15 - 11:45
Wed 9.10.2019
10:15 - 11:45
Wed 16.10.2019
10:15 - 11:45
Wed 30.10.2019
10:15 - 11:45
Wed 6.11.2019
10:15 - 11:45
Wed 13.11.2019
10:15 - 11:45
Wed 20.11.2019
10:15 - 11:45
Wed 27.11.2019
10:15 - 11:45
Wed 4.12.2019
10:15 - 11:45
Wed 11.12.2019
10:15 - 11:45

Description

Opintojakso on valinnainen suomen kielen ja suomalais-ugrilaisten kielten ja kulttuurien maisteriohjelman opiskelijoille. Opintojaksosta vastaa suomen kielen ja suomalais-ugrilaisten kielten ja kulttuurien maisteriohjelma.

Suositellaan opintojakson Johdatus viron kielen ja kirjallisuuden tutkimukseen suorittamista ennen tai samaan aikaan tämän opintojakson kanssa.

Upon successful completion of the course unit, the student will be able to review the theoretical principles of language ecology and the historic formation of the Estonian language environment, with the focus on the language policies and practices during the last three decades.

Maisteritutkinnon toinen opiskeluvuosi. Järjestetään pääsääntöisesti kevätlukukaudella (3. ja 4. periodi).

The course provides an overview of the theoretical principles of language ecology, the socio-historic formation of the current Estonian language environment (ethnolinguistic composition of the society), and the patterns of multilingualism in Estonia. The course presents the analysis of the development of Estonian language and language educational policy during the last 25 years. The lectures are paired with seminars in which scholarly articles, policy documents and analytic essays pertaining to the development of the Estonian language environment from 1988 until present is discussed.

Luennoilla ilmoitettava oheismateriaali.

Suullinen ja kirjallinen palaute ja vertaispalaute; pienryhmätyöskentely ja itsenäinen työskentely; reflektointi; digitaalisen teknologian ja aineistojen hyödyntäminen.

Opettajan toiminta: Osaamistavoitteen toteutumisen arviointi. Ongelmalähtöinen oppiminen.

Kirjallinen tentti. Arvosteluasteikko 0-5. Arvosana määräytyy osaamistavoitteiden toteutumisen ja osaamisen kehittymisen arvioinnin perusteella.

Toteutetaan lähiopetuksena.