Aikataulu
Kuvaus
STEM (science, technology, engineering and mathematics) education aiheista tutkimustaan tekevät jatko-opiskelijat, 8-20 opiskelijaa.
Kurssin jälkeen:
- Opiskelijalla on hyvä käsitys hänen oman tutkimusaiheensa alueella käytettävistä tutkimusmenetelmistä ja teoreettisista lähtökohdista. Opiskelija osaa keskustella eri menetelmien ja lähestymistapojen vahvuuksista ja heikkouksista.
- opiskelija osaa perustella oman tutkimuksensa metodologiset ja teoreettiset valinnat ja suhteuttaa ne osaksi oman tutkimusalueensa traditioita.
Fall 2016 – spring 2017
- To 8.9, klo 16.00 – 17.30 (2x 45 min,1,5t)
- To 6.10, klo 16.00- 18.15 (3x 45 min, 2t 15 min)
- To 10.11, klo 16.00 – 18.15 (3x 45 min, 2t 15 min)
- To 1.12, klo 15.30 – 18.00 (4x 45 min, 3t)
- To 12.1, klo 15.30 – 18.00 (4x 45 min, 3t)
Kurssilla käydään läpi STEM education alueen viimeaikaisia tutkimuksia. Kurssilla käytetään opiskelijoiden omien tutkimusalueiden keskeisiä viimeaikaisia julkaisuja, joita analysoidaan ja luokitellaan käytettyjen menetelmällisten ja teoreettisten lähestymistapojen näkökulmasta. Kurssin aikana opiskelijat harjoittelevat myös omien tutkimusmenetelmällisten valintojensa perustelua (sekä osana oman alan tutkimustraditiota että oman tutkimuksen tasolla).
Aktiivinen osallistuminen seminaarityöskentelyyn (4-5 kontaktiopetuskertaa, joissa läsnäolopakko) sekä kurssin tehtävien ja loppuraportin tekeminen.
STEM education alueen viimeaikaisimmat tieteelliset julkaisut.
hyväksytty/hylätty
Seminaarityöskentely: 4-5 kontaktiopetuskertaa, itsenäistä opiskelua joka sisältää tehtävien ja loppuraportin tekemisen. Loppuraportin esittäminen ryhmälle.
Päivi Kinnunen, FT, dosentti